Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

«Електронний кабінет» – зручний електронний сервіс Державної податкової служби

опубліковано 09 травня 2024 о 10:40

В умовах дії воєнного стану важливим напрямом допомоги платникам податків є електронні сервіси ДПС, які забезпечують спілкування з податковими органами дистанційно. 

Найпопулярнішим електронним сервісом ДПС України є Електронний кабінет. Саме сервіси «Електронного кабінету» забезпечують безконтактну взаємодію платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційних технологій та надають можливість, реалізувати свої права та обов’язки у сфері оподаткування в режимі онлайн, навіть знаходячись за кордоном.

Протягом 2023 року 5,7 тисяч платників Луганської області скористалась Електронним кабінетом платника для подання звітності до податкової служби.

Майже 4 тисячі адміністративних послуг були надані фахівцями ГУ ДПС у Луганській в електронному вигляді за допомогою цього сервісу.

Функціонал Електронного кабінету постійно розширюється. На сьогоднішній день для суб’єктів господарювання та громадян в ньому реалізовано понад 130 електронних послуг та сервісів.

Нещодавно для платників податків в Електронному кабінеті стало доступним отримання Витягу щодо стану розрахунків, починаючи із 2013 року, за кожний рік окремо та в розрізі податків, зборів, платежів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. 

Крім цього, розроблено окремий функціонал для платників, які мають податковий борг на день подання Запиту про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС  стосовно розрахунку пені, яка буде нарахована у разі погашення такого боргу поточною датою. 

Скористатися Електронним кабінетом можна за допомогою персональних комп’ютерів або смарт-пристроїв, він не потребує встановлення спеціалізованого програмного забезпечення, бо працює по прямому з’єднанню в мережі Інтернет. 

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету відбувається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн в один із таких способів:

- з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого надавача електронних довірчих послуг, наприклад Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС (https://ca.tax.gov.ua), Акредитований центр сертифікації ключів Приватбанк (https://acsk.privatbank.ua/main) та ін.;

- ідентифікації через id.gov.ua (MobileID та BankID);

- за допомогою Дія Підпису, який можна отримати через мобільний застосунок «Дія»;

- за допомогою «хмарних» КЕП: SmartID, Cloud Key, DepositSign.

Кабінет складається із двох функціональних частин: загальнодоступної (відкритої) частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, і приватної частини (особистого кабінету).

За допомогою відкритої частини Електронного кабінету доступні такі можливості:

- доступ до інформації з публічних реєстрів: дані про взяття на облік платників;

- дані з Реєстру страхувальників;

- дані з Реєстру платників ПДВ;

- дані з Реєстру платників єдиного податку;

- інформація про РРО;

- інформація про книги ОРО;

- дані з Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;

- податковий календар;

- перегляд та друк бланків податкової звітності;

- контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.

За допомогою приватної частини електронного кабінету можна сформувати та надіслати до органів ДПС: податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків. 

У приватній частині електронного кабінету залежно від типу платника (юридична особа, фізична особа - суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) надається доступ до: 

- заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян;
перегляду облікових даних платника; 

- подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, пенсійного фонду та статистики; 

- перегляду та друку раніше поданої звітності; 

- листування з органами ДПС подання заяв, запитів для отримання інформації; інформації про стан розрахунків з бюджетом; 

- реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних; 

- інформації з Єдиного реєстру податкових накладних; 

- інформації з реєстрів операцій та транзакцій у системі Електронного адміністрування ПДВ; 

- інформації з реєстрів операцій та транзакцій у системі Електронного адміністрування реалізації пального. 

Також платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності тощо.

Слід зазначити, що в умовах дії воєнного стану в роботі електронних сервісів можуть встановлюватися певні обмеження, що зумовлено необхідністю захисту прав платників.

Головне управління ДПС у Луганській області