В умовах дії воєнного стану важливим напрямом допомоги платникам податків є електронні сервіси ДПС, які забезпечують спілкування з податковими органами дистанційно.
Найпопулярнішим електронним сервісом ДПС України є Електронний кабінет. Саме сервіси «Електронного кабінету» забезпечують безконтактну взаємодію платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційних технологій та надають можливість, реалізувати свої права та обов’язки у сфері оподаткування в режимі онлайн, навіть знаходячись за кордоном.
Протягом 2023 року 5,7 тисяч платників Луганської області скористалась Електронним кабінетом платника для подання звітності до податкової служби.
Майже 4 тисячі адміністративних послуг були надані фахівцями ГУ ДПС у Луганській в електронному вигляді за допомогою цього сервісу.
Функціонал Електронного кабінету постійно розширюється. На сьогоднішній день для суб’єктів господарювання та громадян в ньому реалізовано понад 130 електронних послуг та сервісів.
Нещодавно для платників податків в Електронному кабінеті стало доступним отримання Витягу щодо стану розрахунків, починаючи із 2013 року, за кожний рік окремо та в розрізі податків, зборів, платежів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Крім цього, розроблено окремий функціонал для платників, які мають податковий борг на день подання Запиту про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС стосовно розрахунку пені, яка буде нарахована у разі погашення такого боргу поточною датою.
Скористатися Електронним кабінетом можна за допомогою персональних комп’ютерів або смарт-пристроїв, він не потребує встановлення спеціалізованого програмного забезпечення, бо працює по прямому з’єднанню в мережі Інтернет.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Робота у приватній частині Електронного кабінету відбувається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн в один із таких способів:
- з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого надавача електронних довірчих послуг, наприклад Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС (https://ca.tax.gov.ua), Акредитований центр сертифікації ключів Приватбанк (https://acsk.privatbank.ua/main) та ін.;
- ідентифікації через id.gov.ua (MobileID та BankID);
- за допомогою Дія Підпису, який можна отримати через мобільний застосунок «Дія»;
- за допомогою «хмарних» КЕП: SmartID, Cloud Key, DepositSign.
Кабінет складається із двох функціональних частин: загальнодоступної (відкритої) частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, і приватної частини (особистого кабінету).
За допомогою відкритої частини Електронного кабінету доступні такі можливості:
- доступ до інформації з публічних реєстрів: дані про взяття на облік платників;
- дані з Реєстру страхувальників;
- дані з Реєстру платників ПДВ;
- дані з Реєстру платників єдиного податку;
- інформація про РРО;
- інформація про книги ОРО;
- дані з Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;
- податковий календар;
- перегляд та друк бланків податкової звітності;
- контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.
За допомогою приватної частини електронного кабінету можна сформувати та надіслати до органів ДПС: податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків.
У приватній частині електронного кабінету залежно від типу платника (юридична особа, фізична особа - суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) надається доступ до:
- заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян;
перегляду облікових даних платника;
- подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, пенсійного фонду та статистики;
- перегляду та друку раніше поданої звітності;
- листування з органами ДПС подання заяв, запитів для отримання інформації; інформації про стан розрахунків з бюджетом;
- реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних;
- інформації з Єдиного реєстру податкових накладних;
- інформації з реєстрів операцій та транзакцій у системі Електронного адміністрування ПДВ;
- інформації з реєстрів операцій та транзакцій у системі Електронного адміністрування реалізації пального.
Також платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності тощо.
Слід зазначити, що в умовах дії воєнного стану в роботі електронних сервісів можуть встановлюватися певні обмеження, що зумовлено необхідністю захисту прав платників.
Головне управління ДПС у Луганській області