Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Покрокова інструкція: Як почати електронне листування з податковою

опубліковано 20 жовтня 2025 о 11:39

Сектор інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Луганській області наголошує, що у сучасних умовах цифровізації обміну інформацією між платниками податків і контролюючими органами важливо знати, як правильно листуватися з податковою службою через Електронний кабінет.

Пройдіть чотири кроки в Електронному кабінеті платника для оформлення електронного листування з податковою:

Крок 1. Вхід у розділ «Ведення звітності»

Авторизуйтесь в Електронному кабінеті платника: https://cabinet.tax.gov.ua. У меню оберіть розділ «Ведення звітності», далі вкажіть поточний місяць, у якому створюєте заяву. Наприклад, якщо сьогодні жовтень — у календарі вибирайте саме жовтень. Натискайте кнопку «Створити».

Крок 2. Пошук потрібної форми заяви

У списку документів скористайтеся фільтром за формою:

F1391602 — для фізичних осіб-підприємців та громадян;

J1391602 — для юридичних осіб.

Натисніть один раз на потрібний документ і підтвердьте створення кнопкою «Створити».

Крок 3. Заповнення та подання заяви

У створеній формі вам потрібно вказати лише свою актуальну електронну адресу — саме на неї надходитимуть відповіді податкової. Далі — підписуєте заяву кваліфікованим електронним підписом (КЕП) та відправляєте її до податкового органу за місцем своєї реєстрації.

Крок 4. Отримання квитанцій і початок листування

Після надсилання ви отримаєте дві квитанції:

№1 — про надходження заяви;

№2 — про її прийняття контролюючим органом.

З цього моменту ви можете вести офіційне електронне листування з ДПС. Усі повідомлення матимуть юридичну силу, відповідно до пункту 42¹.5 статті 42¹ ПКУ.

Детальний алгоритм листування доступний за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/help/sendlist.html.

Електронна комунікація з податковою в електронному форматі з податковою — це швидко, офіційно та зручно. Вона дозволяє уникати зайвих візитів до податкових органів і забезпечує оперативне реагування на запити.