У цифрову епоху ДПС України активно трансформується, пропонуючи платникам податків сучасні онлайн-сервіси для зручного, прозорого та ефективного спілкування з податковою. Про те, як саме цифрові інструменти змінюють взаємодію з податковими органами, розповів начальник ДПІ у Луганській області Владислав Кранковський.
Які цифрові сервіси сьогодні доступні для громадян?
- Перш за все, варто відзначити, що ДПС активно працюємо над спрощенням усіх процедур. На сьогодні найбільш популярними є сервіси в Електронному кабінеті платника, зокрема: подання податкової звітності онлайн, перегляд інформації про розрахунки з бюджетом та електронне листування з податковою.
Чи активно використовуються ці сервіси?
- Так, ми спостерігаємо швидке зростання кількості користувачів. Особливо зручно це для малого та середнього бізнесу, а також для фізичних осіб-підприємців, які економлять свій час і ресурси.
Зауважимо, що протягом січня - червня 2025 року надано 6021 адміністративних послуг, в т. ч. 1560 - в електронному вигляді.
Як відбувається консультація платників у дистанційному форматі?
- Впроваджено кілька каналів зв’язку. З метою обговорення питань з дотримання податкового законодавства у правовому полі та для інформаційної підтримки платників податків і громадськості регіону постійно діє (окрім вихідних) телефонна «гаряча лінія» ДПІ у Луганській області: (066) 706 69 16, (044) 296 13 11.
Адреса для листування з ДПІ у Луганській області: 02094, м. Київ, бульвар Верховної Ради, 24-Б.
Також, найзручнішими є мобільний застосунок «Моя податкова» та листування в електронному вигляді через Електронний кабінет.
Чим корисний мобільний застосунок «Моя податкова» для фізичних осіб-підприємців?
- ДПС постійно працює над розвитком сервісів для зручності і комфорту платників податків, тому мобільний застосунок «Моя податкова» доповнили новими сервісами для фізичних осіб-підприємців. А саме:
- Мій ФОП у розділі «Мої дані» застосунку:
інформація про реєстрацію ФОП та обрання спрощеної системи оподаткування;
- подання податкових декларацій платника єдиного податку:
для ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування 1-3 груп, у розділі «Послуги»;
- сплата податків:
доступна у «Стані розрахунків з бюджетом» розділу «Послуги».
Розкажіть будь ласка про сервіс чат-бот «StopViolationBot» створений в ДПС на базі месенджера Telegram?
- Чат-бот «StopViolationBot» в месенджері Telegram - це ефективний та сучасний засіб комунікації, який дозволяє 24/7 оперативно поінформувати ДПС про факти виявлених порушень законодавства.
За допомогою чат-боту можна повідомити податкову службу про незастосування РРО/ПРРО, невидачу чеків, відмову у розрахунку банківською карткою, торгівлю без ліцензій, порушення порядку реалізації підакцизної продукції, завищення цін на продовольчі товари, лікарські засоби, пальне, неоформлення трудових відносин з найманими працівниками, здійснення господарської діяльності без державної реєстрації.
Після опрацювання отриманої інформації ДПС будуть вжиті заходи відповідного реагування для припинення порушень або незаконної діяльності.
Яке ваше головне повідомлення у контексті цифрової трансформації?
- Цифрові рішення - це зручність, швидкість і прозорість. Ми відкриті до співпраці, і наша мета зробити спілкування з податковими органами максимально комфортним і доступним.
Головне управління ДПС у Луганській області