Головне управління ДПС у Луганській області звертає увагу платників податків, що з 01.09.2020 р. набрав чинності Наказ Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261 «Про внесення змін до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» (далі – Наказ № 261), який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31.07.2020 за № 723/35006.
Наказом № 261 введено в дію нову редакцію Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (далі – Порядок обміну), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 № 959/30827.
Зміни до Порядку обміну направлені, в першу чергу, на спрощення для платників податків набуття статусу суб’єктів електронного документообігу. Так, розділом III Порядку обміну визначено, що приєднання до договору визнання електронних документів (далі – Договір) здійснюється шляхом надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог законодавства. Підтвердженням про приєднання автора до Договору є отримання автором відповідної квитанції про прийняття контролюючим органом такого документа.
Таким чином, платникам податків для отримання статусу суб’єкта електронного документообігу не потрібно окремо заключати Договір з контролюючим органом, а достатньо направити до останнього електронний документ (звіт, повідомлення тощо), підписаний електронним цифровим підписом відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги».
При цьому фізичні особи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються суб’єктами електронного документообігу та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням кваліфікованого електронного підпису.