Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Порядок ведення обліку товарних запасів - актуальна тема зустрічі податківців та платників податків

, опубліковано 22 грудня 2021 о 11:54

Днями фахівці Марківської ДПІ Головного управління ДПС у Луганській області провели зустріч з платниками податків. На ній розглядалися питання щодо набуття чинності Наказу Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496, яким затверджено Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців. Також розглядалися питання запровадження єдиного рахунку для сплати податків.

Податківці нагадали, що Наказ Мінфіну від 03.09.2021 № 496 набув чинності 26 листопада 2021 року.

Документом передбачено, що облік товарних запасів здійснюється шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід'ємною частиною такого обліку.

ФОП, яка здійснює діяльність у декількох місцях продажу, веде облік також за кожним окремим місцем продажу на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між ФОП та його окремими місцями продажу. Внесення даних до Форми здійснюється до початку їх реалізації.

Податківці акцентували увагу, що первинні документи є обов'язковими додатками до такої форми.

Форма обліку ведеться за вибором ФОП у паперовій або в електронній формі.

Для ФОП, в яких виникає обов'язок щодо ведення обліку товарних запасів, перший запис, що вноситься ФОП до Форми обліку, має відображати інформацію про залишки товарів, наявних у такої ФОП на дату набуття обов'язку щодо ведення обліку товарних запасів.

Заборонено продаж товарів, на які у місцях продажу відсутні:

- первинні документи, записи про які внесено до Форми обліку;

- відповідні записи у Формі обліку про наявні первинні документи;

- первинні документи і записи у Формі обліку про такі первинні документи.

Форма обліку, первинні документи на товари мають зберігатись у місці продажу до моменту вибуття останньої одиниці товару, відображеної в таких первинних документах.

Такі документи щомісячно групуються в хронологічному порядку їх відображення у Формі обліку та/або підшиваються для подальшого зберігання разом із Формою обліку.

Форма обліку, первинні документи, які підтверджують облік та походження товарів, надаються посадовій особі контролюючого органу на її вимогу під час проведення перевірки. У разі якщо оригінали первинних документів відсутні у місці продажу, посадовій особі контролюючого органу можуть бути надані копії таких первинних документів з подальшим пред'явленням їх оригіналів до закінчення перевірки (за потреби).

Форма обліку в електронній формі на вимогу посадових осіб контролюючого органу має бути візуалізована у форматі, який дозволяє такій особі здійснити його перегляд та/або копіювання.

На всі запитання учасників зустрічі податківці надали обґрунтовані відповіді.

Марківська ДПІ